Arbetslös.

För första gången i mitt liv är jag alltså arbetslös. Fast jag ser det mer som en semester på hemmaplan. Lite ledigt från femton år i skolan. Välbehövligt, men jag vet att jag måste ta tag i saker & ting. Det lutar väl åt att det blir i Göteborg jag kommer bosätta mig. Men man vet aldrig säkert. Där det finns nåt bra jobb, dit far jag.
Tiden här hemma sen skolan slutade har varit hur skön som helst iallafall. Umgåtts med mamma och lillebror Anton. Gått på den årliga sommarmarknaden i byn. Har börjat rida igen, varje dag. Helt underbart att bara kunna ge sig ut i naturen på den gigantiska hästen Kalle :) Igår var det byfest på fotbollsplanen. Alla från byn var där. Kollade på fotboll och festade. Mycket trevligt, träffade hur många som helst som jag inte kände igen längre. Men jag får inte njuta för mycket. Nu är det jobbletande som gäller! Fast först ska jag lägga mig en stund i solen. Det är 22 grader varmt.

Kommentarer
Postat av: annamia

samma här. semester första gången på väldigt länge. jag börjar nog inte söka jobb seriöst för om någon måndad. måste vila upp sig lite först. låter som om du har det ypermysigt där på hemmaplan!

2007-06-05 @ 17:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback