Äkta tårtkalas är respekt!

Helgen med Maggan var som väntat helt toppen. Moppeåkande, antikaffärsbesök, morgondopp i sjön, Laholms stadsfest och mjukglass. Mmmmm... Söndag var tyvärr jobbdag för min del, men då tog han en båt/baddag med familjen. Det gick ingen nöd där inte. (Och jag tjänade fina pengar som jag ska slösa bort såfort jag får dom.) Måndagen var jag och min hund Zoya och badade med Johanna och hennes hund Wilma. Min söta Zoya syns här nedan. Hon sod sådär i vattnet i säkert en halvtimme. Badtokig!
zoyabadar


På den lilla bilden här sitter Johanna och solar vid bryggan i Glänninge sjö. Den var en mycket fin dag och det är såå himla skönt att ha Johanna tillbaks i Sverige. Efter att hon varit i Brasilien i ett år började man bli smått tokig.
På kvällen åkte jag och familjen till kompisar som har hyrt stuga i Båstad. Sebastian fyllde 14. Det blev ett äkta tårtkalas a'la lekis. Marsipan & saft. Av oss fick Sebastian en lite skål fylld med godis. jag käkade tills jag trodde jag skulle spy. Asgott!
  godisskål

Tisdagen ägnade jag åt ett litet fotouppdag åt Ulle. Jag släpade med mig farmor så jag slapp vara ensam. Skulle nämligen på auktion i Våxtorp och fotografera. Och jag tänka att hon kanske skulle kunna vara ett bra stöd blan gamla saker. Det var tänkt att vi skulle fotografera på bilbingo i Kornhult också, men eftersom det bara deltog ungefär 10 bilar just igår så ställde jag på eget bevåg in hela skiten.

      

Imorgon har jag & Nelly fått ett fotouppdrag till av Ulle. Vi ska fota sommarbilder i Laholm. Ska bli mycket trevligt. Förhoppningsvis kommer det visas något smakprov här kanske. En annan bra sak är att jag inte ska jobba förrän måndag. Alltså blir det Göteborgsbesök hos Magnus till helgen. På fredagen blir det festligheter med katrinebergsfolk i Slottskogen. Lördagen ska ägnas med mitt lilla spån på Liseberg. jag ska åka ALLA karuseller. men jag vägrar gå in i spökhuset. För sist jag skulle fötsöka mig på det så började jag gråta hysteriskt när nån hemskt vålnad öppnade dörren. Buäh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback