Filmfestival.

Göteborgs Filmfestival är något alldeles speciellt. Varje år försöker jag se några filmer men i år har jag inte lyckats se någon alls. En stor besvikelse! Det är inte heller bara själva filmerna som lockar, utan även umgänget såklart. I princip alla från Katrinebergstiden dyker upp någon gång under festivalen. Och så har vi det årliga Film i Halland-minglet. Minglet hann jag heller inte till detta året, men det blev en utsökt middag efteråt med några från klassen. Inte Robban dock som lägligt nog planerat in en Thailandsresa precis dessa veckor.. Jag är nog bara lite avundsjuk :) Något som jag däremot måste få tag på årets festivalaffisch, sjukt snygg. Målad av Lars Lerin.
Även om om inte festivalen bidrog något till mitt mentala filmbibliotek så ska det iallafall fyllas på idag men på "vanlig bio". Magnus och jag ska kolla The King's Speech. Och innan den blir det restaurangbesök nånstans i stan. Inte riktigt besämt vart ännu.. Det lutar alltså åt att det blir en alldeles fantastisk söndag!
Årets festiavlaffisch:

Kommentarer
Postat av: Gisela

Jag kan kolla om det finns någon affisch till övers här på Bergakungen när jag går hem idag.

2011-02-06 @ 15:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback