resresres

Jag är på skolan nu. Det har inte varit mycket skola på senaste tiden. Har på nåt sätt kommit ur skolrytmen känner jag. Förflyttar mig mellan filmhuset, mitt rum och matsalen. Men inte mer än så. Det är som att benen går av sig själva och jag kan inte göra så mycket åt det. Får helt enkelt låta dem gå tills lovet börjar.
När jag kommit hem efter Göteborgs Filmfestival stannade jag bara i Vessige i typ två dagar, sen åkte jag till Stockholm. En dryg resa på 10 timmar där jag hann sova ut och läsa en hel bok på 420 sidor. Jag övernattade hos bekanta till familjen. Dagen efter var det dags för intervjun på Dramatiska Institutet, jag var ganska nervös, men det la sig snabbt när jag väl kommit in. Jag känner mig nöjd, och det är det viktigaste. Nu får det gå som det går. Kommer jag inte in har jag massor av underbar tid att spendera med vänner och familj sen söker jag nästa år. Kommer jag in sliter jag häcken av mig i Stockholm i tre år. Båda är bra!
Efter intervjun åkte jag vidare till Linköping och underbara Magnus. Det var Coktailparty på fredagen, och bröllop på lördagen. En helt fantastiskt kul helg. Det finns bröllopsfoton i massor. Jag ska lägga upp ett par smakprov sen tänkte jag. Söndagen var planerad resdag, men med tanke på mitt ganska risiga tillstånd fick vi lov att åka ganska sent. Vi mötte upp Robban på bussen mot Göteborg, det var snajs. Eftersom vi var framme så sent hade tågen slutat gå, därför fick jag en bonusnatt i Göteborg med mina två favoritpojkar.
Nu är jag hur som helst tillbaka i Vessigebro och ska stanna veckan ut. Till helgen blir det filminspelning med Rikards film Uppbrottet, och på måndag beger jag mig hem för lite sportlov och tandläkarbesök.
Nu ska mina ben föra mig till matsalen för ännu en god och näringsrik matsalsmåltid.
(förresten Magnus, tack för att du idag har stått ut med mig i tio månader. Stående ovationer till dig.)

Kommentarer
Postat av: segoflic

shiet.. har ni var tillsammans i tio månader nu? :O
känns som de va typ bara förra veckan de blev ni två. hehe.. jewlar va tiden går fort. det är nästan lite tragiskt :S

2007-02-13 @ 16:43:40
Postat av: Johanna

ja saknar dig :(

2007-02-16 @ 23:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback