TIVOLI!


virvelvinden

Liseberg måste vara bland det roligaste man kan besöka. Jag är galen i tivoli. Såfort man kommer innanför grindarna bubblar det i hela kroppen. Hela insidan känns som en fet sockervadd. Vi inledde fint med att åka SpinRock, en form av gigantisk gunga. Säkerhetsanordningen var inte riktigt stabil på min stol. I varje gung lättade jag typ en decimeter. Kittlade lite läskit skönt. Under dagen hann vi nog med det viktigaste och roligaste. FlumRide, Balder, Kanonen, Radiobilar. 3D-films-saken. Fick även träffa Linköpingsvänner till maggan, hemskt trevligt måste jag säga. Den enda saken vi inte hann med var Sagoslottet, ett måste eftersom det inte finns någon kärlekstunnel, så det var lite av en besvikelse. Måste dock erkänna att jag inte vågade mig in på Spökhotellet i år heller. Som jag sa, jag skämmer hellre ut mig innan genom att säga att jag är rädd, än att börja böla när jag kommer till dörren. Jag blir nog aldrig vuxen. (Bilderna: Den stora ska föreställa mig, Anna & Niklas som åker virvelvinden. Här under ser man en nervös maggan innan SpinRock och Balder på kvällstid. Turen var fenomenal.)

 
  


Kommentarer
Postat av: Johanna

hej hej! jag är ett stort fett fan! =)

2006-08-01 @ 12:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback