dammsugarjävlaproblem

Min kära ovanvåningsgranne Teresa flyttade till Ekhem igår. Lite tragiskt kan man tycka. Men kul för henne, hon får egen toalett på rummet!!! Det är mer än vad vi andra internatslavar får. Enda fördelen för mig med att hon flyttar var att hon behövde använda dammsugaren. Den har jag nämligen haft stående i hallen ett tag nu. Det där stora sugmonstret har en tendens att inte vilja bli lyft ner till tillbaka till källaren av mig. Vart jag än vänder mig så finns det en sån där dammsugare. Vi har en sån hemma (för mina päron tycker den ”suger sååå hiiimla braa!”) När jag jobbade på banken tvingades jag släpa runt på en såndär likadan. När jag fick nytt jobb på JC, vad tornade upp sig bland städsakerna om inte samma skit. Nu har jag till och med flyttat till en ny kommun och likförbannat så finns det en här med. Jag pratar alltså inte om en normal lite lätt färgklick på nåt kilo utan en stor industriklump. Svart och metall, väger som en halv häst gör den också. En vacker dag ska jag välja dammsugare själv!

Här ser i för övrigt en liten bild från helgens festligeter. Tre små luggar i varierande färger.
Sara, jag och Sanna [:)]

tre luggar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback