Bra afton. Nytt år.

Sista dagen på 2005 inleddes så fint med middag hemma hos Nelly. Det hela var lite sent påtänkt så vi hann inte bjuda så många. Men det blev iallafall; jag, Nelly, Sofie, Kalle, Anton, Karl & Andrea. Vi dukade schysst som fan med Patricks huvud och lite kvinnoben. Man måste ju dekorera en afton som denna.

dukning

Det blev visst sjukt mycket mat med tanke på hur många vi var. God couscous, tzatziki, guacamole, klyftpotatis och massa annat gott. Anton högg in som fan på tzatzikin och blev så mätt att han fick pausa i öldrickandet. Här är en bild där han & ett kvinnoben har matrast.

anthoen&benet

Vid halv elva drog vi in till Halmstad. Det var fest hos nån som hette.. ja, det minns jag inte just nu. Men det var nice och vi firade tolvslaget där. Raketer & Champagne! När det var gjort gick vi mot torget. Påvägen ritade jag & Nelly hjärtan i snön på alla bilar. Så kom det ut en kvinna som blev asarg för hon trodde tydligen att det var visom brukade göra hakkors på hennes bil, haha.

Efter torget, där jag för övrigt träffade Axäl (väldans trevligt, längesen sist), gick vi längs Nissan påväg mot nån fest som Petter visste. Kom fram till ett gammalt magasin. Vi gick upp till vindvåningen där det var nån form av stor-enorm-hur-bra-som.helst-festlokal. Alla hade balklänningar & smoking. 

ghu 

När vi hade shakat asset en stund, druckit lite jäger, beundrat alla fina klänningar och hittat Nellys framtida make var klockan halv fyra. Dags att leta taxi. Gick till torget där det var feta taxikön. Men Nelly fixade biffen och raggade upp en Josef som körde oss hem.

Sen åt vi.
Sen sov vi.
Tack för en fin afton.
2006 kommer att bli ett jävligt bra år.
I can feel it in my freakin heart.

(och idag har jag & nelly fortsatt med vårt OCmaraton. & jag stinker vitlök)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback