Världens längsta inlägg.

Det var ju ett tag sen jag la in några bilder på bloggen. Men nu äntligen när jag är hemma på jullov har jag kunnat tömma kameran. Vi börjar på halloween.
 

 
Först är det en gruppbild med oss utklädda. Jag är vampyren som står upp, tredje från höger. Mycker fin skräckstämning här. Och en bra fest var det också. Sen är det en närbild på Gisela som ska föreställa ett lik. Haha, vi köpte spiken ur en Tom & Jerry tidning. Hennes klänning är gjort av liksäckar, så fyndigt så.


 
 
Lite bilder från julavslutningsfesten som var en sjukt lyckad fest. Överst är bilder från min lilla dans-förfest på mitt rum. Jag, Annamia, Gisela & Sophia dansade lågstadiekids gone wild-dansen till julmusik på full volym. Till vänster: Annamia. Höger: Gisela.
På understa raden är en bild på mig från middagen. Gruppbilden är från efterfesten.
Julfest på Katrineberg är bland det roligaste, lätt. Sommarsavslutningen är mer sorglig.


  
De här tre bilderna är från 23 december. Familjen har just klätt granen och sörplat i sig glögg. Som tur är fotar jag och slipper synas på bild för vid det här tillfället höll jag på att svettas ihjäl. På grund av glögg, levande ljus samt hysteriskt glitterspridande på granen. Den blev fin även i år.


 
Två bilder från julafton hos farmor och farfar. Männsikorna på bilden är kära far och farmor.
Jag fick ett Lensbaby-objektiv i julklapp, så det är det jag lekte med när jag tog bilderna. Så himla glad blev jag. Hade verkligen önskat mig ett. Andra fina julklappar jag har fått är blandannat:
presentkort på ansiktsmask/massage/sånt ni vet av mamma. Så himla skönt, vet bara inte när jag ska uttnyttja det riktigt. Fina sängkläder, vantar & mössa, salt & peppar-kvarn. Och mer därtill. Det blev en så bra jul så.. Får väl dock erkänna att jag slumrade till nån minut på Kalle.


 
Juldagen började asbra. Träffade Johanna. Vi tog en promenad på stranden med hennes pojkvän och kompis från Australien. Jag passade på att testa objektivet lite till. Johannas hund Wilma blev rädd för raketljud och sprang hem, men Johannas pojkvän Anders tog på sig hjälterollen och sprang efter för att rädda hene. Tur det!  På kvällen åkte jag till Nelly på lite julöl. Efter det for vi in till Halmstad för lite julparty. Så himla kul att träffa alla lokalbor igen. Trors små missöden som exempelvis Nellys borttappade plånbok och att vi drack upp jästen i botten på mammas starka glögg, så var det en sjukt bra juldag. Var hemma typ fem & då högg vi in på julmaten igen :)

Så för att sammanfatta har jullovet hittills varit bra, bara en sak fattas; Magnus. Därför lägger jag till två bilder från höstlovet också.
 
Maggan är asglad när han mekar med sin long-board. Det efter en stadig frulle på våra hjärtformade scones. Så fint så (och gott). På lördag är det jag som sätter mig på bussen till Linköping. Här ska det nyårsfiras. & vi ska träffa Robban också, yeah. Efter nyår ska lovet spenderas i Göteborg, samt en helg till i Linköping innan jag far tillbaka till VessigeBro.

23:53
Kom även på att jag borde skriva ett litet grattis till mig själv och min blogg. Vi har nu levt tillsammans i ett år. Det är inte dåligt, och fler ska det bli. Phu, nu är det bäst att jag går upp på övervåningen. Hör att mina päron har startat karaokeparty med grannarna en våning upp. Bäst att rädda dem från eventuella pinsamheter innan det är för sent. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback