HELSINGBORG&FEST&TOVE&FINT

Tove är en kär gammal vän som jag tyvärr inte hinner träffa så ofta. Hon bor i Helsingborg och jag i Vessigebro. Vilket i stort sett betyder att jag träffar hennes pappa oftare än jag träffar henne. Denna helgen tog jag mig iallafall tid att åka ner för att hälsa på. Bara att få sätta sig åp ett tåg och åka härifrån kändes som en befrielse.
Tove delar lägenhet med två andra små nissar; Lisa & Maja. Hemskt fina båda två. Lilla trion hade ordnat lägenhetsspelning på Klubb Blenda denna helgen. Inte Illa!
Här under ser ni att hela lägenheten ser ut som en stor fritidsgård. En kille som hette Rasmus spelade först. Det var fint & sånt. Men jag var lite flamsig, det får man vara när man träffar vänner man inte sett på länge. Han gjorde massa reklam för sin hemsida. Så det får väl jag också göra då. rasmusolsson.com tror jag.

     

Efter honom var det Toves tur att ta ton. Två nya låtar blev det och jag var mycket nöjd med henne :)
Det ser ut som att Lisa också var väldigt nöjd. På bilden försöker jag le utan att visa en meter tandkött vilket jag brukar göra när jag gör mig till. Oftast i samband med nåt glas vin, och så var fallet. Jag lyckades dölja tandköttet, men leedet blev ju inte så jävla bra iallafall.

   

För att sammanfatta festen så får man väl säga att det var mycket folk, typ 50 pers. Ölen och  vinet sålde som smör i solsken. Alla dansade och var glada. Folk gick ganska tidigt, men jag var trött och halvsov då så det var okej. På morgonen gjordes scones till frukost. Välbehövligt! Det var inte alla som åt det. Som ni ser på en av bilderna dracks det även öl och spelades lite fiskarspel. Efter frukosten lekete Tove med den blinkande technolysbollen som jag gav henne. Tror att det var uppskattat. Hon fick en polkagris också.

   

Resten av dagen var en slapp dag. Lite brödbak och sånt. Saffranspannkaka med. Vi lånade Lilla Kycklingen av en kille som Tove känner, han liknade säpo. Haha. Filmen var okej, men jag var mest trött och sov i soffan.

  

Jag stannade en extra natt. Lika bra det när man ändå kan komma från skolan ett tag. Tove & Lisa skulle lifta till kalmar så vi fick gå upp ganska tidigt, men det gjorde inte mig nåt. Tåget gick snabbt men jag hade en jobbig tjock högstadiekille som käkade godis mittemot mig. Han var jobbig och hade gloögon, urk.
När tåget väl kom till Falkenberg visade det sig att ingen kunde hämta mig. Men den enda bussen som gick på hela dagen var bara en timmes väntetid bort. Alltså passade jag på att handla lite mat och sånt. Köpte två filmer; Punch Drunk Love och Boondock Saints.

Tillslut kom bussen. Jej.
 

På torsdag åker jag hem på påsklov. Då ska jag träffa alla andra också. Äntligen! pappa och Ulle är i Italien och Jeppe ligger på sjukhus. Hoppas alla tre hinner hem tills torsdag.
Tack för en bra helg .

Kommentarer
Postat av: Axel

Jag är kär i din blogg.

Vänliga hälsningar från Himachal Pradesh.

2006-05-19 @ 15:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback